Förlorad (falsk) vänskap

Idag läste jag en abuse-varning i min mejl, från Blogg.se:

 
Hej,
_Blogg.se <http://Blogg.se/>_ skall inte användas för att
förtala/trakassera någon. Vi vill att du redigerar/tar bort följande inlägg:

http://mastertj.blogg.se/2010/november/falsk-vanskap-forts.html
http://mastertj.blogg.se/2010/november/falsk-vanskap.html

Din blogg är lösenordsskyddad. Du kan själv öppna den efter åtgärd.

Blir det ytterligare överträdelser mot våra användarregler kan bloggen
komma att stängas för gott!
--
Med vänliga hälsningar
Abuse
blogg.se



Jag raderade bägge inlägg, trots att det knappast stod någonting "förtalade" i den senare posten, men det hängde väl löst i kvarlevorna eller whatever. Dessutom bör jag respektera min ena fördetta polares föräldrar, som jag tror läst bloggen. Kanske någon av dem anmält mina blogginlägg som abuse också. De är nämligen inte kvar som vänner på Fejjan.

Klart jag tog i lite, jag var ju förbannad och ledsen på dem samtidigt som jag var full, men SÅ farligt var det väl ej...?
Det var ingalunda förtal heller för den delen (förutom i meningen där jag skrev att de båda är fuckade); det stod vad en fördetta polare sagt om en annan fördetta polare, och att jag misstänker den ena fördetta polaren förtalat mig och fått den andra fördetta polaren på sin sida - om man nu kan säga så. Jag är fortfarande förvånad över hur det kommer sig att de båda plötsligt gjorde av med min vänskap, men egentligen är det väl helt enkelt så att ... de var inte så bra vänner ändå. Om de nu kunde göra så. Jag har ändå försökt återknyta kontakten, men - äh - vill de inte så är det väl inget att hänga läpp över. Jag har väl haft för lätt för att skaffa vänner men svårare för att acceptera att vänskap ibland går förlorat; ibland av helt oförklarliga anledningar.

I detta blogginlägg nämner jag inga namn, jag skriver ingenting negativt om någon, detta är inte möjligt att räkna som abuse, förtal, trackasseri eller ens i närheten av någonting liknande.


Slutligen vill jag ändå be alla berörda parter om ursäkt; jag är inte van vid att bara sådär helt spontant en dag upptäcka att en av sina bästa vänner inte är det längre, utan tvärtom fjantat runt på nätet och skriver blaj till mig i andras namn, tramsar runt för att medvetet göra mig ledsen eller arg för att slutligen helt tvärt bryta kontakten med mig.    Sedermera få en av våra gemensamma vänner att också han "sluta vara min vän". Därför kanske jag reagerade med lite bryska ord.

Det är korrekt: man ska inte säga saker om någon hur sanningen än ser ut. Framför allt ska jag inte blogga, eller ens skriva nåt nånstans, när jag är på lyset.



Jag kommer näppeligen bliva sams med någondera igen ändå, ity att ni brutit förtroendet. Inte heller skall jag vidare utbasunera historiska skeenden eller mina tankar om ting eller människor runtomkring ting som ändock är historiska; MVH MasterTJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback