It's a ... maaad Internetworld

Beställde nyss prenumeration av Internetworld.
Vet inte varför, men minns de första numren för över 10 år sen. Det var tider det - minnen etsas fast. Artiklar om t.ex. Ultima Online skakade om ens värld; fan vad häftigt liksom!
Men många år efteråt, när man väl började lira det, så blev det inte mycket av det. Jag är mer Heroes of Might and Magic, Warcraft och emellanåt Starcraft och C&C. Jag har alla spel som kommit ut utav de serierna; orginal dessutom. Alla utom HOMM 5. Kanske ska beställa. Ja, jag gör det idag.

Beställde prenumeration av Allt om PC och Teknik också, förra veckan.
Min brevlåda kommer fyllas.
Dumt att inte ha brevinkast - kasst, rent krasst. Men vad gör man? Helsingborgshem AB's regler: dörrbyte = brevlåda istället för brevinkast.

Tänkte flytta. Jag har ju råd att bo rätt så gott; och det behöver knappast vara bostadsrätt. Låg 12 i kö på en fin lya på Fredriksdal för några veckor sedan. Nu är jag tvåa, hon skulle kolla upp min ekonomi och sen ringa angående visning. Om 10 före mig i kön antingen inte varit kontaktbara eller sagt nej så ska fan denna fuckern före mig i kön just nu också säga nej; frågan är huruvida min senaste ekonomistatus är uppdaterad hos Skatteverket eller ej.
Komplicerat ... men jag HAR råd att betala hyra på 6800 och sen leva rätt gott på resten.

Fast det är inget måste, såklart, jag klarar mig här med en hyra på halva det - halva space också. Jag vill bara ha lite ombyte, lite mindre "här hör man alla grannar", lite mer "nu kan jag ha ... space".

Vi får se. Förväntar mig samtal efter 09. Shit klockan är halv nio! Jag vaknade 03. Time do run.
Ja jag dricker igen. Sjukt. I förrgår drack man blott en starköl, igår 2 folköl och 11-12 starka, nu ligger jag redan på 2 folkisar och lika många starkisar.

Och jag funderar fortfarande på hur jag ska gå tillväga för att fixa en lite roligare hemsida på min domän www.mastertj.se än att blott hava url:en till min blogg.se-blogg där.
Flash, va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0