"Ångrarna"

Jag såg på dokumentären "Ångrarna" imorse, som sändes 20.00 i tvåan igår. Samtidigt som "Starke man" dvs. Jag såg inte Starke Man heller igår, utan alldeles nyss. Premiäravsnittet var hyfsat roligt andra gången jag såg det förra veckan, men jag gillade faktiskt inte del 2 som sändes igår - som jag såg idag, alldeles nyss, runt 12-tiden alltså.

Och Ångrarna ångrar jag inte att jag såg; väldigt intressant och ... ja, helt andra liv än vad man själv varit med om - många tankar kring livet, hur lätt/svårt man egentligen har eller har haft det själv. Och att det är lyxproblematik i kvadrat. Jätteintressant hur som helst, åtminstone enligt mig.

Ändå - såhär efter - hände det inte särskilt mycket överhuvudtaget. Två personer som ångrat saker de gjort i livet, som de kanske ångrat att de inte hade gjort om de inte hade gjort det, pratade med varandra - och ibland "till" en kamera eller kameraman, kanske producenten. Kameramannen/producenten pratade själv minst en gång minns jag nu - men det var inget emot de två som dokumentären handlade om. Om könsbyten, om att ångra könsbyten ... om identitet.

Detta var mitt utkast men jag orkar inte skriva mer, bättre jag publicerar det så jag blir känd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0