Jag lever i en virtuell verklighet - fast på riktigt

Filosofiskt: hur ... kan jag veta, ett jävla skit, egentligen?
VA VA!?

Jag låtsas att jag gör det; min upplevelse utav det ter sig åtminstone god.
Att jag inte kommit på virtualisering förut är knäppt! Förvisso är det lika knäppt att jag bara en eller två gånger har använt VNC mot någon annans dator. Det är sinnesförvirrat hur jag en gång i tiden tyckte mig vara den folk vände sig till när de behövde hjälp med sin PC, medan mina gamla vänner idag har kommit ikapp mig - säkert med hästlängder dessutom. Ja inte alla givetvis men de som varit genuint datorintresserade från start.

Jag har inte orkat hänga med i svängarna heller - dels pga. hjärnskadesymptomen (trötthet, trötthet och trötthet, men också koncentrationsproblem i samband med tröttheten) men helt säkert ock dels pga. att man ingalunda har råd att handla mycket hårdvara när man går på socialbidrag. Hade jag bara vetat att jag haft rätt till sjukersättning sedan jag blev skadad, samt fått hjälp med att söka detta före 2007 (!!!), så kanske jag haft större chans att åtminstone uppdatera hårdvaran; samtidigt då med tvunget -lära mig-, by doing.

Idag läser jag gärna böcker om A+ certifikation, för att det är kul, men också för att lära mig lite av det nya - OCH det gamla. Jag har trots allt blott haft praktisk kunskap av datorer, operativsystem (DOS, Windows95 osv.), programvara, inställningar, installeringar, problemsökning et cetera - det räcker inte i längden! Inte för jag kommer kunna jobba med någonting igen va, men det är både intressant och roligt att se till att veta lite mer teoretiskt om PC-systemen mm.

Hur som helst sitter jag just nu och lyssnar till ett album av Scooter, för att dämpa ljuden av den där idiot-cp-ungen som gärna springer runt och skriker där nere i en lägenhet i detta jävligt lyhörda huset. Jag får väldigt sällan ro att ens tänka; just DÄRFÖR skulle jag tjäna på att byta lägenhet ifrån dessa fucking höghusen. Förmodar att jag får vänta minst ett år till för att ha en chans - mina dagar på Helsingborgshem är f.n. 645, vilket förvisso inte utgör omöjlighet men jag har större valmöjligheter när jag ligger runt 1000 dagar. ACK att jag inte valde medan jag ändå hade chansen ... men jag ville ha egen lägenhet; var ju så fucking trött på att aldrig få vara ensam.

Inte bara det, jag ville helt enkelt börja om livet igen på nytt. Den här gången var det ingen trerummare utan en etta, men det går bra änsålänge. Förutom de jävla grannarna som skiter i att jag är ljudkänslig.

Nåväl!

Vad gör jag mer förutom att lyssna på Scooter?
Virtualiserar.
Jag kör Windows 7 med dual screen och på skärmen till höger har jag liksom i bakgrunden lagt en Windows 98 genom Microsoft Virtual PC 2007.
Har skaffat två till gratis virreapps - VirtualBox samt VMware Player - mest för att testa. Jag gillar att testa.

Kommer börja plugga lite Linux genom att ... tja, använda det. Inte virtuellt - eller inte BARA virtuellt - utan direkt på t.ex. min laptop. Den är just nu multibootbar med antingen Ubuntu 10.10 eller W7; jag kan ju prova virtualisera W7 i Ubuntu och virtualisera en annan dist som jag laddat ner, i virrvarret...
OCH jag kan göra det och detta. Skriva mer på bloggen. Skaffa mig en vettigare sysselsättning än att ständigt handla öl. Imorse köpte jag ett sexpack 2,8. Det går faktiskt ner; mitt problem är att jag plötsligt bestämmer mig för att köpa ett flak starköl av en ölbil. Det brukar bli 2 då, vilket det blev nu med.

Så: om jag dricker en massa öl medan jag använder Windows 98 i Linux i Windows 7, eller dylikt, kommer jag vara medveten om huruvida mina tankar är äkta tankar - inte bara är en fantasi skapad av en virtuell verklighet ala´Matrix?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0