Ständig berusad?

Knappast - men jag brukar ta mig två, tre öl varenda dag.

Skoja bara; det brukar bli fler än så. :)

 

Fuck, man, me remember a time when jag riktigt ogillade Facebook. Å nu skriver jag en "anteckning". Patetischt; men ... ja. Och eller neutrum i pluralis, på efterfesten.

 

Tänkte hålla mig nykter idag, nyårsafton.

Ja, du läste rätt, du läste "Ja, du läste rätt" och "rätt" fler gånger än ett.

 

Men inte kan väl en alkoholist fatta sådana beslut!?
INTE dricka, idag råkar det vara nyårsafton - även om det ännu äro morgontimme 03 om tjuuuugi menudor.

Fuck mina grannar.

 

Fuck Stoffe.

Han gapskrattade lite efter 01. Jag vet faktiskt inte om jag har sovit nåt, tror det, men ... ja, är osäker.

Är inte skittrött iaf så jag har säkert sovit 1-2 timmar förut.

Jag bryr mig inte längre lika mycket, har inget särskilt att göra - och jag trivs bra med detta.

Men mitt mål i livet är att hitta ny, bra lägenhet; helst ett helt hus jag kan ha för mig själv men så länge jag kan släppa ut kissarna ibland och jag inte hör när grannarna kissar, spyr (är inte helt oskyldig själv precis...), dammsuger eller rent utav går fram och tillbaks på parkettgolv i högklackat (!!!!!) så ska det nog gå bra.

 

Detta med att vara 100 % nykter är spännande. Man tänker mer klart, är liiiiite mindre trött och kanske till och med får för sig senare idag att fucking kolla upp 3-4 datorer som jag har liggandes i köket, kolla minnen, kolla hårddiskar, kolla - bara kolla liksom. Checka läget, för fan.

Eller skriva en lång anteckning som jag publicerar gratis via en anteckning på ett populärt community på det världsomspännande nätverket Internet's World Wide Web.

 

Nu ska jag beställa en iMac bara för att, om deras hemsida inte strular som den gjorde på den andra datorn jag använder oftast, för då får de fan inte sålt en mac till en PC-nörd. Men jag har inget emot att testa vare sig Mac, Linux eller andra sjuka grejer. Linux ja. Jag tänkte ha åtminstone en med  det på. Det har jag på min Laptop iofs, jag har den senaste Ubuntun på den, men kanske ha en dedikerad server med nån Linux-dist på.

 

Som om jag vore expert.

Nä, jag vill lära mig däremot. Och det passar bra att vara nykter då, ju.

Förhoppningsvis kan jag också orka installera Microsoft Office 2010 Home and Student, svenskt, på ... ja den datorn jag brukar sitta vid; för det blev problem 3 gånger förut. Dumma jag har inte lärt mig att ALLTID kopiera en lång seriekod när man skrivit den en gång, för att slippa repepepepeeetetetera. Fast å andra sidan - det är ju så man lärde sig diverse W95 och W98-serienummer utantill; repetition. W2k och XP har jag inte behövt ominstallera eller installera SÅ pass många gånger, inte i närheten av 98-tiden. Men jag saknar DOS. Så ibland cmd:ar jag lite dir ditt and dattt och cd:ar runt i C-partitionen. HAHA!

 

Gilla eller ogilla men DOS var och förblir kung! ;)

Fast hur ofta spelade man inte istället för att virra omkring i DOS...?

Rätt så ofta - men man behövde lära sig minska eller öka eller ändra minnet i config.sys och avlägsna rader i t.ex. autoexec.bat; inget dosshell eller NC för mig inte. Fuck that. Kanske hade jag inte skrivit lika fort på tangenterna om jag varit SÅ lat på den tiden. Kanske hade jag varit tvungen att titta på tangentbordet medan jag skriver. Löjligt; sånt gör bara amatörer. (Don't kill me!)

 

Det BÄSTA med att vara nykter är ... att ha mjölk i kylen.


Kommentarer
Postat av: Järnflickan

Gott Nytt 2011. Det blir ett härligt år ska du se!



Många kramar från Malin & Kristoffer

2011-01-01 @ 19:37:59
URL: http://irongirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0