Stackars mina katter

Brukar släppa ut dem mellan 21 och 23, vanligtvis runt 22, men inatt gjordes det nyss vid 03.30 ungefär. Jag var så trött när Danny började jama vid halv tio; stängde dörren till ”sovrummet” (jag har gjort om min inglasade balkong till ett sovrum kan man säga) bara för att slippa hans tjat. Ja han jamar, hoppar upp på mig, visar att han vill ut; emedan den andra – Benji – bara är tyst och faktiskt kan ta en tupplur istället för att vara nattpigg.

Men visst märks det att de har svårare att sova nu när det är bäckmörkt ute. De är ju trots allt nattdjur.
När jag vaknat för andra gången så beslöt jag mig för att ta på mig ett par jeans och släppa ut dem; och visst fasiken var de redo för utgång!
Verkade nästan så att de bara stirrat och väntat på att få gå ut. Ja, efter de hade bajsat i lådorna (de brukar bajsa utomhus 9 av 10 ggr), rivit ner lite prydnader (bevis på aktivitet) och … kissat på en badrumsmatta... Protest? Kanske det, antingen för att de inte fått gå ut eller så för att jag inte bytt sand i lådorna på ett tag; men annars brukar de ju faktiskt kissa i lådan. En av dem. Ja eller utomhus då såklart.

Visst kan man ju tycka att det inte är så jävla farligt om de får vänta, eller inte får gå ut en natt eller så, men man märker ju hur de har väntat på detta – dagens ögonblick, kan man säga, eller snarare nattens.
Tänk dig själv att – om du inte är i fängelse/fångenskap – tvingas vänta på ingenting. Inte ha mycket utrymme att använda ditt gigantiska revir, så att säga, på. 40 kvadratmeter är ingenting för en liten kissemiss; de vill ut och jaga, nästan bli påkörda, reta upp grannkärringar genom att kissa i deras trädgård - eller en gång ha kissat där och nu råkar visa sig i närheten av deras precious...


Kommentarer
Postat av: Järnflickan

Söta små missar du har iallafall!

2010-09-08 @ 21:59:20
URL: http://irongirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0