Muffins, folköl, med mera

Dagens inlägg kommer bli väldigt, väldigt, ja för att inte tala om väldigt intressant! =) Jag har nämligen inte sovit så gott alls inatt, möjligen 2 timmar, minns att jag drömt och mindes drömmen när jag vaknade typ mellan 03 och 04 - vilket tyder på att jag säkert vaknade plötsligt (kanske av att en granne emellanåt smäller i dörren och flyttar möbler och, ja, STÖR MIN SÖMN!) - men nu kan jag inte längre minnas vad jag mindes att jag drömt. Sen kunde jag helt enkelt inte somna om igen. Vissa grannar är uppe dygnet runt och jag hör för bra. Stör mig för mycket på ljud. Måste skaffa en stereo så jag slipper ha datorn igång eller få ont i öronen efter att ha haft hörlurar för länge; jag vet inte varför jag för det mesta får ont i öronen om jag har lurar, pluggar, kåpor - ja till och med hörselskydd - i för länge. Nåväl. Jag har ätit en muffin precis. Eller heter det "en muffins"? Och har druckit två folköl idag. Har slut på mjölk samt två flak starköl; varav 8 av burkarna jämt fördelade i frysen respektive kylen för god ... stämning...?? Och KABLAM! så smällde en granne i dörren! Det kan mycket väl vara tvärdraget som gör det men hon måste FATTA att man stör sig - i varje fall sent på kvällen, mitt på natten samt tidigt som fan på morgonen. Folket på Dalhem, eller i varje fall jävligt många som bor i just detta av totalt fyra höghus här på Dalhem, är så pass lata att istället för att vrida på låset på dörren och trycka upp dörren så klickar de på en knapp, som låser upp dörren utan att de behöver vrida på det mycket, mycket lättvridna låset, sedan trycker de på en annan knapp för att öppna den mycket, mycket lättöppnande portdörren. Det gäller alla åldrar och härkomst; jag förstår om de har barnvagn eller om det är en gammal och(/eller) handikappat människa men inte fan måste nästan varenda annan jävel använda hjälp för att öppna en fucking jävla portdörr!? Jag rekommenderar muffinsen.

Kommentarer
Postat av: Lina

jag läste lite i din blogg i kväll godnatt!

2009-07-30 @ 01:02:07
Postat av: Järnflickan

Grannar ja... fyfan kan man bara säga för grannar.



Jag har ju den förmågan att jag alltid stör mig på mina grannar. Ställer de barnvagnen där de inte får så stör jag mig på det eller om kärringen som bor över klampar för mycket i trappan när hon envisas med att gå i klackskor när hon inte kan gå i klackskor....



Det är inte lätt ;)

2009-07-31 @ 12:50:11
URL: http://www.irongirl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0