Strul!

Jehapp; så struntade jag i att så fort som möjligt bränna återställningsskivor.
Jag vet inte hur jag kommer åt den dolda partitionen annars, och tyvärr finns det inget återställningsval i början av datorns uppstart, som jag vet fanns på antingen min HP eller också den bärbara Acern. Till dem brände jag återställningsskivor direkt - dumt jag inte gjorde det med denne.


Nåväl!
Jag använder min "gamla" dator sålänge så väntar jag tills i mitten av mars med att försöka fixa den nya datorn istället. Då har jag ju egen lägenhet - måste ju inviga direkt med datorstrulfixande. ;)

Datorn kostade "bara" 3 990:-. Lugnt - det mesta bör fortfarande fungera, eftersom den startar upp från både DVD och hårddisk, minnena bör således existera också (3 gb), har inte provat datorn efter jag tog ur PCI-kortet som jag installerade igår så det kan mycket väl vara så enkelt att det stökade till Vista. Tyvärr kan jag inte återställa från DVD men när jag orkar ta mig tid - i min nya egen lägenhet - så ska jag försöka ordna allt! =)

Nä, det gick inte med XP-installation. Den där fina blåa dödsrutan kom upp ganska på momangen. Men å andra sidan fungerade ju Vista bra, bara det fungerade, säkert pga 3 gb RAM.
Inte ens Linux fungerade, fast jag provade bara Ubuntu 8 en gång...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0