HAH - känn dig solbränd!

Jag har flera ting jag inte gjort än:
skrivit in 3 kvitton i bokföringen
öppnat senaste PC Tidningen
planerat vad jag ska handla på MAXI och få 10 % rabatt vid ett köptillfälle senast den 10 maj
tagit reda på vilken vårdcentral som ligger närmast, cykla till den och lämna in en blankett för byte
spelat klart Zelda till Wii
spelat klart Zelda till DS
spelat klart Mario Kart till DS
letat reda på batteriladdaren hos Lina
tömt askfatet för att lättare hålla koll på hur många cigaretter jag röker de dagar då jag röker
slutat röka när jag dricker
slutat dricka
sovit ordentligt
köpt säng (troligen kommer jag å andra sidan fortsätta sova i soffan men vill nog ha en skön madr.)
...samt en hel del jävla massa annat!

Kollat väderleksrapporten för Helsingborg idag har jag inte heller gjort. Man blir inte solbränd när det är fönster i vägen för solen så om jag ska gå ut och cykla idag kan jag lika gärna cykla till Willy:s med bar överkropp, sen tillbaks. Ja jag tar med en skjorta såklart.

Men det är osannolikt att jag inte kommer på någonting helt annat att göra istället för det jag egentligen hade tänkt att jag skulle göra.
Fast antagligen går jag snart hem till Lina för att i varje fall släppa ut Blackie om hon vill ut dvs., samt kolla efter batteriladdaren. Sen ladda batterierna jag hade tänkt att ladda.
Pffft!

Så lite sol får jag nog idag.

Kanske bör jag passa på också då att t.ex. cykla (eller varför inte gå?) till Maxi för att skriva ner vad det är för grejer där som jag vill köpa; för ju fler desto mer sparar man (fast samtidigt spenderar man förvisso mer ju mer man .... spenderar...) och jag är en "sparbög". Därför fyllde jag frysen med halva-priset-medvürst förra veckan, därför får jag bråttom med att äta upp all mat vars datum gått ut, fastän jag mycket väl vet att den blir inte dålig förrän den blir det och medelst minst 2 sinnen kan man avgöra huruvida födan är stabil eller labil.


HAHA! Fan vad jag har hunnit skriva idag!  None
(Nedan är ett självporträtt av mig - eg. den ovanför också - vad trodde du?? )

En grej till jag ingalunda åstadkommit: funnit fler smileys som jag vill använda i blogginläggen.
SAMT fixat domännamnet Master_TJ.net, .com, .se eller vad fan som helst.

Fan vad fin dag idag idag idag... (Sett "Grotesco"?)  Ska nog se till att ladda batterierna snart så jag kan gå ut och fotografera lite i solen.

Valborg? Skiter jag i; kommer grann-pågen Niklas och ringer på senare så ska jag förklara att jag inte tänker dricka mer än folköl, kanske ett par bolagsbärs också, idag samt hela helgen! Klarar jag bara av det så blir jag stolt över mig själv - fast då jag har klarat av det mången gången tidigare - dvs. bestämt mig för att näppeligen röra alkoholen (mest sprit, ett par bärs går det nästan alltid dagligen åt).


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej! Vet inte om du minns mig, men jag minns dig, skäms nog lite i hur jag var mot dig när vi träffades. Men jag är snällare nu.. Har en liten undran över skumma verb du hade på lunarstorm förr. Såna som började med ett riktigt verb och böjdes till andra ord. Har du möjligtvis kvar något sånt? / Jenny - Hudik

2009-05-02 @ 15:59:13
URL: http://virvlavirvelvind.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0