Hur man blir känd på Internet.

Ordet "känd" i Natschonalangsyklopodin:

känd adj. känt
ordled: kän-da

1 som många personer känner till om person el. företeelse {e
1bekant 2, berömd, omtalad}: okänd; välkänd; ökänd; staden är ~ för sina många kyrkor; hon är ~ för sin elaka tunga; hon har gjort sig ~ som imitatör; ~a författare; hon är ~ från tv; en ~ aforism; ~a namn; ~a vårsånger; det är allmänt känt att han dricker; han är ~ för polisen för tidigare brott
konstr.: ~ (för ngt), ~ (för ngn)
hist.: sedan yngre fornsvensk tid; fornsv. känder; till
känna


2 vars värde är bekant [mat.]: a och b brukar beteckna ~a storheter, x och y okända
hist.: sedan 1957; se
känd 1


3 som har direkta kunskaper om (ngt) mest om faktiska geogr. förh. [vard.; provins.]: hon kan visa dig runt eftersom hon är ~ i trakten; han är ~ i de farliga farvattnen väst om lysekil
hist.: sedan 1597; se
känd 1

2008-11-29 Nationalencyklopedin

· Ordbok

http://www.ne.se/artikel/O223287



Du? Jag har ingen aning om hur man kan bli känd på Internet, men jag vet inte heller hur man blir det IRL. :D

Skulle jag någonsin lyckas med att orka planera lite så ska jag nog också bli frilansande journalist - precis som ... vem som helst nuförtiden, antar jag.

Pianisten Robert Wells svarade en gång på ett e-mail jag skrev. Sen svarade han aldrig mer; men ett svar räcker för mig. Jag har hittills i livet blott sänt honom 2 e-brev, varav det andra kanske helt enkelt inte kom fram. Beror på vad man vill skall kunna vara möjligt att ha varit fallet.

Och du? Robert Aschberg har kommenterat ett blogginlägg - är inte det att vara känd, så säg.
Nu förmodar jag bara att han en dag googlade efter "insider" på nätet för att leta upp personer som skriver om programmet och för att - liksom - promote:a TV3; men ändå, ROBBAN SKREV TILL MIG!!. =)
...waow... Really någonting att stoppa upp i julgranen, så att sejja...



Jag tänker inte ha fler raka linjer nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0