Vad allting egentligen handlar om.

Idag handlar mycket bl.a. om hur allt plötsligt får taggar, om webbrowserkrig, det svenska särskrivningsfenomenet och varför det var lönt att släppa Windows Vista med tanke på hur bra XP - fortfarande - är i jämförelse med bl.a. det och andra operativsystem. Måhända är smaken som baken, och visst är det också en vanesak; jag har helt enkelt använt MS DOS, Windows 3.11, Chicago som det så fint hette när det släpptes i beta 1994 om jag inte har helt fel för mig - så Linux, et cetera, har jag egentligen inte ens brytt mig om. Och piratkopior eller ej; Microsoft hade monopol på sina O/S.

Nu ska jag skriva ett mail till min advokat.

Det gjorde jag aldrig, men jag öppnade en ny flik i Internet Explorer där jag i varje fall vid skrivandes stund har loggat in på Sprays webbmail. Eller jag hann tydligen inte så långt. Nu har jag hunnit bestämma mig för att kolla upp hur pass snabbare, roligare, lättare och/eller bättre Gmail är - eftersom jag läst i PC Tidningen (ja, sär skrivet, men tydligen är det alltid bra vad gäller egennamn!) att det går att fixa lite mer shit där. Plus att man tydligen skall få mycket stor plats jämfört med många andra webbmailtjänster o.dyl.

Jag har fortfarande inte hunnit komma så pass långt att jag loggats in på ettdera sätt endera plats...



Bara för att skrämmas lite får du se "en genmodifierad bild" (i min hjärna har jag namngett dess taggar just så), om din webbläsare är inställd och klar och ... så vidare.
Unt su weiter! ...heter det kanske inte men en googling kan rädda eventuella framtida grammatikfel om jag skulle få för mig att långt efter 30 (jag fyllde 30 för 2 veckor sedan) skaffa körkort, bil, nytt pass och t.ex. åka till Tyskland mest pga. billig bärs. Jag ogillar sport, på tal om sport men även om vi nu inte talade sport - mest för detta är engångskommunikation - så ogillar jag sport och om vi skulle börja prata om sport ska jag be att få tala om för dig att på tal om sport så gillar jag inte sport, helt enkelt! Men nu pratar vi ju inte med varandra; det är ingen sport med det heller.


Jag har sällan besökare i min blogg; det gör ingenting tror jag, mest när jag skriver om Laila Jeanette Petersen Rembring, aka bl.a. "Nettan73" och "Funkismamman" på nätet, det dykt upp lite extra besökare. Eller när jag - nästan av en slump - råkar skriva både hennes namn samt ordet "mytoman" i samma inlägg. Märkligt hur sökmotorer fungerar ... för jag har inte påstått att Laila Petersen Rembring har lurat mig - och många andra - på en jäkla massa skit, ljugit och bedragit osv., alltså att hon är mytoman. Det har jag inte påstått i detta inlägget men jag svär: söker du efter "Laila Rembring är mytoman" på Google så kommer förmodligen denna blogg fram i en eller annan sökning lite varstans.   
     Jag är relativt noga med hur mina formuleringar kan framställas så försök inte ens antyda någonting bestämt angående objektiva utsagor...

Blabla! =)
Naw, såw gwullit - jag fick med en liten smiley. Ja det är ju Webb 2.0, iaf i swerike, Web stavas inte med två "b" på engelska. Nä, inte ens "w"; trots World Wide Web! Eller ny börjar jag svamla. Eller, jag fortsätter svamlet. Eller?

Kommentarer
Postat av: Tommy

Ja du vad ska man säga om din syster "Nettan"...vi har i alla fall blivit lurade av henne på Tradera. Hon sålde en film...vi har varken sett film eller pengarna tillbaka...stackars dig som har en så puckad syster.

2008-07-14 @ 17:34:08
Postat av: Micke

Gällande din syster vore jag väldigt tacksam om du kontaktade mig. Du bör ju se in e-mail. detta därför att jag är orolig att hon har slagit klorna i min syster samt fått henne att bryta kontakten med övriga familjen. Detta efter att min syster flyttade från Norrköping till Örebro..Snälla kontakta mig

2009-09-15 @ 02:48:32
Postat av: Anki Lind

Jag håller med Micke vad det gäller din syster Laila Rembring. Jag är mamma till Fia, Mickes syster som hon tydligen manipulerat helt och hållet. Tacksam för svar från dig.

2009-09-15 @ 07:48:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0