Hot och trakasserier på Internet

"Hej där! Jag tog en närmre titt på ditt krypin och ser vad du skriver om folk som hotar en på Internet. Ja, sånt tycker jag också är patetiskt, håller fullständigt med dig om detta. :) En varning bara: du skrev hot till mig i min gästbok för inte så länge sedan - du tycker som du tycker om det, ändå gör du sånt själv. Det där kallas för dubbelmoral min kära lilla vän. " 

Just det där textstycket funderade jag nyss på - och funderar fortfarande, faktiskt (för att "få sista ordet sagt" och vara lika barnslig som den person jag anser är riktigt barnslig) - på om jag skulle skriva till en viss person på LunarStorm via sin gästbok. För att undvika yttermera käbbel tror jag dock att jag inte bryr mig om det; jag är vuxen nog att acceptera att jag inte alltid får sista ordet.

Det dök dock upp en anmälan i min LunarMail igår, eller det var daterat den 25 juli men jag såg det inte förrän igår. Det är klart att det kan ha varit någon helt annan person som lyckats få igenom en "löjlig anmälan" pga. något misstolkat skämt, eller dylikt, men direkt tänkte jag faktiskt på en individ som skrivit konstiga saker till mig för någon vecka sedan. Jag ansåg att det bara var barnsligheter men vid närmre analys skrev ju faktiskt denne person rätt så våldsamma skildringar. Jag har tagit en bildskärmskopia, så att säga, som jag av någon anledning jag kanske vet i framtiden kan ha sparat på ett eller annat ställe. Jag tror faktiskt nu också att jag ska ta en bildskärmskopia (så att säga!!!) av denne persons krypin. Personen har ju skrivit hot och självmotsägningar, i och med att skriva hot till mig men också att det är löjligt med hot via Internet. Och jag skrev faktiskt inga som helst hot till vederbörande individ...

Visst, LunarStorm klarar jag mig säkert utan, eller det vet jag ju att jag gör; men ändå - jag har varit medlem i så många år nu att det vore otrevligt om någon lyckas få fram ytterligare anmälningar mot mig. Jag får dels passa mig för vad jag kan besvara när någon skriver hotfulla saker till mig men också sluta dricka så förbannat. :P

Egentligen tror jag ändå, i mitt inre, att jag fick sista ordet trots allt; i och med att jag skrev "ett öppet brev" om det. *fnissar patetiskt* Men jag skriver inte individens namn, eftersom det kan bli käbbel - helt enkelt - och denne individ måhända kan lyckas skicka fler anmälningar mot mig som går att jämföra med vad som står skrivet bland "LunarStorms Allmänna villkor".



Av någon anledning kopierade jag in mitt Lunarblogginlägg till min sedvanliga blogg här också, kanske någon mer läser och bryr sig lite mer om okända personers livsöden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0