Inte är du väl dum?

Jag är mycket nöjd med Windows Vista, även om XP och 2000 var helt perfekta - om man bara vet hur man tar reda på saker som eventuellt blir problem, särkilt med tanke på bakåtkompabilitet etc. Ända sedan 15 års ålder ungefär så har jag varit i daglig kontakt med minst en PC. På tal om "PC": http://www.youtube.com/watch?v=-dteEdFf-y0&NR=1


Den där snubben är långt mer erfarenhet än mig vad gäller datorer, just denna tyckte jag dock var exceptionellt rolig där i början med Crazy Frog men han har tydligen mycket jag kan titta på; att jag inte känt till honom förut? Nåväl! Mitt datorkunnande kommer helt enkelt expanderas lite mer tack vare den hjälp han har. Och 2 monitorer samtidigt - på samma OS - har jag provat förut, det kommer jag nog försöka satsa på igen, faktiskt, men inte nödvändigtvis med en Laptop vilket har varit anledningen till att jag liksom haft 2 monitorer samtidigt, om man räknar en Laptop till det alltså. Mac har jag bara precis rört och hjälpte en dejt med hennes dator; tack vare att hennes Internet fungerade och jag vet hur man letar information om det mesta. Information ... ja, vad är det? Fick en tanke när jag torkade mig efter duschen för en kvart sen, om just ordet "information". Vad är information? Vi lever i ett informationssamhälle och mitt intresse framför allt gäller faktiskt just mest nu, i min situation vid liv. Jag älskar Internet, sitter där dygnet runt. Det kommer prägla mitt liv, från några år tillbaks - då jag fick kabeluppkoppling - till den dag jag dör. Finns det ett liv efter detta och kan man använda Internet där/då också så kommer jag fortsätta till den dag som inte finns; slutet alltså. Ja om nu inte slutet helt enkelt existerar, vilket faktiskt är mest sannolikt, rimligt, logiskt osv.


Mina bloggar innehåller som vanligt, mestadel, en massa dräbbel om mycket olika entiteter samtidigt, och det behöver inte ens vara något som stämmer eller som passar dig som läser nu, ändå läser du. Du är intresserad, eller ... tja; jag kan ju hoppas du blir det av någonting jag skriver för annars skriver jag det i praktiken för mig själv. Det är väl också en slags hjälp, ity att jag som vanligt i framtiden kommer att checka out vad jag har skrivit flera år tillbaks i tiden - och ibland så minns jag också det precis som igår. Mitt minne är lite speciellt, på grund av olyckan som gjorde mig handikappad. Men det ska inte handla om att jag inte kan springa eller att mina kognitionsfunktioner har försämrats, även om också hjärnor lyckas repareras mer eller mindre; utan det handlar om allt eller inget eller om inget är något så är det en del av allt så jag skulle egentligen ha skrivit "allt och inget". Men nu så är "allt" jävligt mycket, knappast kommer jag ha med ens hälften av allt. Men det är inte inget jag skriver heller, så det handlar om allt eller inte inget utan blandat shit.


Jag fantiserar om att faktiskt kunna leva ett perfekt liv; genom att tänka mig att allt som tidigare skett först och främst blir livserfarenheter, som man emellanåt lär sig något av eller åtminstone kan försöka se tillbaks på utan att må riktigt dåligt. Och hur är då ett perfekt liv för mig? Att inte må dåligt, I guess, att då och då ha roligt, att klara dagen adekvat om man nu kan säga så. Jag sade det icke, ty jak hava skrefvet det! Lite lust att läsa Platon får man också här i livet. Här i livet? Det är ju nu det! Jag har massor med böcker att läsa, både sådana som jag läst förr, sådana jag läst korta utdrag ur men inte hela, sådana jag inte läst har jag också - sen har vi Internet. Det roliga med nätet är att man liksom mer aktivt ibland söker upp det man vill läsa, ibland vet man inte om man vill läsa det förrän man kanske av en slump funnit det.


Så vad handlar bloggen om, egentligen?
Ja du, det kan man undra, förmodligen skiter du i varför du undrar om du undrar men du kanske inte gör det. Min Samsung-mobil piper, batteriet är snart slut - tycker den - men ofta så piper den i flera timmar medan jag väntar på - just denna gång - att lägga märke till tidpunkten då den släcker sig själv (otroligt att de faktiskt kämpat med att telefoner utan batterikraft kvar i alla fall ska kunna släcka av sig själva, och det med en 2-3 sekunder lång trudelutt). När jag ser tillbaks på just denna text så märker jag hur ofta jag använder olika skiljetecken, i stil med kommateringar, semikommateringar, tankesträck med mera. Jag tänker även på att jag minns att jag brukat förkortningarna "osv." och "etc." redan i denna text så då använder jag synonymer för att låtsas att jag så småningom blir riktigt bra på att författa texter som inte bara handlar om eller-heter och allt vad det heter, eller vad det heter.


Till slut vill jag bara utfärda en skål, för även om jag inser att det innebär att jag dricker starköl igen och förmodligen är alkoholiserad så tycker jag faktiskt att jag tycker om livet - och att jag började göra det "på riktigt" först idag. Givetvis är det synd om mig som råkat ut för än det ena, än det andra, men det är alltid synd om folk, livet handlar inte bara om mig. Eller, faktiskt, det är just det det gör ... för jag är jag och ingen annan så mitt liv handlar bara om mig; även om folk slår på mig om jag säger att livet inte handlar om dem alls.


Idag, eller förmodligen redan igår, var nog början på något nytt i mitt liv - som som sagt bara handlar om mig. Som som som zoomzoom! Va!? Äh, inget. Allt annat också, kanske. Tänk att jag skriver mycket skit ibland, om inte hela tiden? Det är inte upp till mig att avgöra detta, även om nu allting faktiskt bara kan handla om mig, jueh. Varför!? En fråga som kanske dök upp efter du läst "början på nåt". Eller "något", ursäkta mig då, föriheeelvete - får inte också språkpolisaspiranter skriva mängder med massa fel jämt nästan alltid hela tiden kanske?


Jag har bara 465 st. inlägg i Lunars dagbok, nu mera kallas det blogg - lunarblogg. GivetklartvisTM inte alltid dom jag har skrivit särskilt långt respektive vettiga saker men det är en hel del. Ska se om jag pallar spara vartenda inlägg som HTML eller annat slags dokument. Har en hårddisk där jag sparat kanske 100, kanske 200, kanske fler, kanske mindre. Minns inte. Har ännu ej fixat så jag kan komma åt hårddisken, som är till laptop, dvs. inte alls lika lätt som vanliga gamla, hederliga IDE 3,5" eller måhända SATA. Nä, det är till laptop, vilket jag saknar resurser till för tillfället. Eller det har jag alltid saknat - förutom när strömadaptern till min HP Pavilion inte var sönder. Idag funderar jag på om jag ska handla ny adapter eller bara en omkopplare för att komma åt hårddisken; det enda jag verkligen vill komma åt. Datorn är väl inte slö för det men man behöver ett externt tangentbord om man vill använda den smidigt, efter jag spillde öl över det 2-3 dagar efter köp (vilket ingalunda ingick i garantin och försäkringar är oturligt nog aldrig något jag skaffar). Hmm - säger du det, Thomas? Fan vad alla bryr sig! "Intresse" är nyckelordet. (PS: jag vill ha egen bostad igen och försöka sluta dricka starköl, starkvin, starksprit et cetera!)



Och du?
Jag måste memorera betydelserna av ord som "trackback" om jag nu ska sätta igång och blogga lite mer - bli mer synlig på det lokala planet. På denna planet. På Internet. Nä, jag lirar faktiskt inte WoW, inte ens CS. Alltså jag lirar inget av dem nu, inget annat spel heller, och jag har inte lirat dem förut. Ultima Online tyckte jag om ett tag men sen kom jag på mig själv göra en jävla massa annat ingenting speciellt så jag slutade lira det. Det verkar som jag skriver och surfar mycket mer än vad jag spelar, även om jag kan göra det ockå då och då. Men sällan online-lir.

Min framtid vill jag ska innehålla PC, Internet och mer skriveri från min sida. Detta är bara början, men inte på dygnet för det tar slut enligt svensk tid om 3 timmar. Eller den tar ju inte helt slut men du förstår faktiskt, inte är du väl dum?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0