Allt eller inget.



IGÅRKVÄLL:
Tror inte någon mer än jag läser min blogg.se-blogg, men du? Jag ska börja blogga på flera sidor samtidigt - om precis samma grej! :D


Denna gång handlar det om att jag ska ut och möta någon om 10 minuter. Potatisen grillas väl klart till dess. Kul va?


Cacacaaacccaaaaaaaarpe diem!


Det där skrev jag igår kväll. Senare hade jag trots allt fått i mig en massa öl som förstärkte en slags sorg jag fick inombords, vilket så småningom fick mig börja gråta. Jag vet inte vad jag grät över, men det var väl någonting min hjärna fick för sig att jag behövde göra. Alkohol är egentligen bara skit - och den har kontroll över min kemi. Tills jag spyr, då kan jag helt enkelt inte dricka mer; långt mindre får jag särskilt stor lust att fortsätta dricka då. Det måste inte vara många öl jag druckit eller mycket sprit, det är olika från ett tillfälle till annat. Jag förstår nu varför Antabus kan fungera - jag har bara inte känt att jag är så pass beroende att jag måste få Antabus.

Någon på Internet har fått för sig att DJ Quicksilver är ravemusik. Fast, spelar man det på ett rave så blir det ju det. =D ...själv ser jag det som underlig, mästerlig techno som ibland är riktigt avslappnande att lyssna till.


Och MIN IDIOT!
Visst stör jag mig på att inte ha fått hjälp att fylla i blanketterna för aktivitetsersättning förrän sommaren 2007, och därför inte ofta ha haft råd att handla grejer till datorer eller nya datorer eller större skärm en den 14 " jag hade flera år tills jag tog mig råd att köpa en på 17, men jag stör mig ännu mer på att då helt enkelt inte ha letat upp begagnade prylar - t.ex. på blocket eller via tradera! Jag har nog haft för svårt att lita på att folk inte försöker lura mig, ändå har jag liksom låtits blivit lurad både av min syster och den där vänlige inneboenden Peter. Peter R. kan vi kalla honom för, alright? Han står fortfarande skriven på den adress min avlidne vän Tony Karlsson bodde på, honom lyckades Peter R. också lura vad jag har förstått. Det hjälpte inte att T.K. knarkade han med; ja, som Peter R. Hade jag vetat att Peter R. knarkade så hade jag helt säkert inte låtit honom bo hos mig. Men men, det är mycket jag kan störa mig på nu i efterhand! Tur man ibland lär sig av sina misstag - får se om jag lärt mig ett skit nu'rå.


Givetvis tänker jag skriva mer nonsens, men först detta: jag har bara nyligen börjat tänka datorer i namn som "Dell", "HP", "Acer" et cetera. Före dess så var det bara "Pentium 1", "Celeron" och "AMD". Och idag får man sällan med installations-CD till Windows, jag vill man ska få det och jag vill man ska kunna handla med XP till också - inte bara Vista. Jag gillar Vista va, men XP duger perfekt som det är + att eventuella kompatibilitetsproblem lättare kan undvikas - hittills, jag menar allt går att fixa och det finns säkert många extrakunniga PC-nördar (jag räknar mig inte som sån även om jag kanske är PC-nörd iaf.) som fixar biffen varenda gång utan att råkolla diverse PC-nördforum osv. Jag har varit i kontakt med Dell, HP och Acer, både stationärt och bärbart och jag måste säga att jag gillar HP bäst även om det är själva datorn i sig som borde spela roll. Jag minns en tid då allt var piratkopierat och man fick ominstallera Windows 95 resp. 98 flera gånger i halvåret i alla fall, och DOS-miljö var något man föredrog generellt vad gäller spel. Sen kom Windows 2000, NT-baserat, min första kontakt med ett stabilt Windows. Sen kom XP som är ett perfekt O/S, bara man inte klantar till sig och inte riktigt vet vad man inte bör göra, osv. Ja sen finns det klart idioter som skapar virus/masker/trojaner såsom Sasser och MyDoom, båda fick jag men även om jag hade piratkopierat Windows så fungerade Windows Update på den tiden och de fixade ju snabbt en lösning, givetvis blev man bara mer och mer försiktig och varsam över att ha en fungerande brandvägg installerat före man tog nätverkskabeln i nätverksingången.


Detta inlägg handlar visst om allt men ändå ingenting.

Och det är sökbart på bl.a. Google.
Jag minns en tid då jag bara sökte via Altavista.
Or - did I? Kommer nog ändå inte ihåg men jag kände inte till Google förrän en polare berättade att det fanns. Kanske inte svårt att förstå ändå ... men ändå.

Sök efter "allt eller inget" imorgon i varje fall så torde mitt inlägg dyka upp (via Blogg.se då'rå).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0