WiViWii

Titta vad galet: image4



Jag tycker om Windows Vista, men eftersom man ännu inte haft det särskilt länge jämfört med de andra, lite äldre operativsystemen så stöter man tyvärr på problem eftersom man inte helt säkert vet hur man ska se till att dela sin Internetuppkoppling trådlöst med andra datorer; framförallt går det inte bara sådär direkt att göra det åt klienter med XP på sig trots att XP fortfarande är det bästa Windows jag hittills tycker mig ha använt.


Vista är nästan likadant, bara nyare, med ett annorlunda utseende och ibland lättare, ibland svårare, än vad XP och W2000 är. Men pillar man bara hela dagen med det så ska det nog gå. Nu är det tyvärr så att jag fortfarande inte kan känna den ron i kroppen som jag anser krävs, framförallt eftersom jag inte har en egen lägenhet vari jag har möjlighet att när som helst bara koncentrera mig ett par timmar på en eller flera datorer, se till att de fungerar både för sig och med varandra s.a.s. samt ha lite skoj medan man konfigurerar dem olika med olika slags information var för sig.

Det är en slags hobby, tycker jag, ungefär som att spontant börja räkna matematik. Hade jag haft en matematik A, eller B, för gymnasiet så hade jag genast repeterat och haft kul under tiden. För det är frivilligt, och jag kan när som helst avbryta det. I princip gick det inte så bra att göra när man väl var i skolan men i praktiken så har det gått absolut bäst, varje gång jag själv bestämt arbetstempot och läst när känt för det hemma! Jag är således en förespråkare av studier på distans.

Idag började jag kolla runt lite mer angående bloggande. Jag försöker nog bli bloggberoende, men vet inte hur man gör när man är det. Inte heller vill jag bara föra en slags dagbok som egentligen ska vara privat och näppeligen offentlig samtidigt kommer jag inte alltid på något särskilt vettigt att skriva om.

Ämnesord?
Huh? Vad fan för slags kategori ska jag klassificera detta inlägg som?
Och jag tänker inte använda smileys när jag försöker skriva på allvar, även om ämnet inte alltid är helt fullt riktigt allvarligt.

CTRL+ALT+DEL!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0