Till mina läsare

Kära läsare!

Det finns nog inte så många utav er.
Jag har skrivit ett blogginlägg på Metro och det enda jag skrev i den var "vad är en blogg" med mera. Jag fick kommentarer nästan medsamma. Inte för jag jagar kommentarer, i och för sig.

Nåväl! Jag kunde ta och pinga lite oftare! ;)
Helsingborgshem AB har stadsnät till alla sina lägenheter. Jag hade lägenhet under 8 års tid hos dem, men skrämdes iväg därifrån samma år som de skulle koppla in det. Jag har varit hos någon som har stadsnät och fy fan vad underbart snabbt det går - skit i film och musik o.s.v., sånt har jag tålamod att vänta på, men tänk bara att surfa! WIZZZ WIZZZ och sidan kommer fram inom en halv sekund... Underbart! Jag som gärna surfar hela dagar i ända. Film har börjat bli tråkigt att titta på och spela gör jag sällan.

Visst borde jag skriva mer. Läsa mer ock; jag har ju fortfarande en massa böcker att läsa, precis som i min gamla lägenhet - fast då hade jag ju mer. Kanske lika bra att jag blev hotad och ivägskrämd för att sedan blåsas av min egen syster. Nu har jag knappt 50 000 kvar i skuld hos dem, när DET är avbetalt - säkert något år kvar, minst - så ligger jag riktigt bra till i kösystemet i varje fall.

Tålamod är en dygd. Tyvärr grämer jag mig ofta över att jag varit så korkad som inte betalt direkt när jag väl hade chansen; men som tidigare nämnt kan jag skylla på att jag rev sönder lappen för jag gick på soc när jag fick den. Sen fick jag försäkringspengar, men då tänkte jag att jag fan ska ha lite kul medan jag lever och ändå inte kommer få lägenhet hos dem även om jag betalt. Men det hade jag ju, dumma jag. *suck*

Nu dricker jag en folköl - till frukost!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0