Nyförvärv; nyfördärv?

Äsch, Punkt SE på Aftonbladet - kanske självaste Aftonbladet, vad vet jag - har tydligen lagt ner funktionen "kommentera denna blogg", et cetera. Eller så har de något tillfälligt fel - åter igen ställer jag mig själv följande spörsmål: vad vet jag, egentligen?

Ack, atcho, nu blev jag genast filosofisk!
Men det gör inget, tvärtom, det är säkert bara hälsosamt.
Även om någon avlägsnat funktioner för att kommentera andras offentliga yttranden, som uppenbarligen heller icke alltid låter sig tåla kritik, eller om de har ett tillfälligt fel på exempelvis någon server så tänkte jag efter och insåg att jag förmodligen bara var skadeglad över att låtsas vara elak, fast på rent språkanalytiskt vis, irrelevant men ändå logiskt sätt, eller bara rent spontant oväsentliga yttranden. För även om jag var lite stolt över hur jag faktiskt lyckas analysera andras text, för att sedermera bestämma mig för att få allting låta väldigt suspekt som jag sedermera mer eller mindre delar mitt itu flera gånger för att kritisera delar och helhet samtidigt, så kom jag på mig själv använda en slags mall av ett referat på en mycket dålig artikel , då jag läste Svenska A på Folkuniversitetet i Helsingborg. (Att jämställas med Komvux, antar jag...) och då sönderanalyserade jag den ungefär som jag gjorde med diverse skribenter på Punkt SE på Aftonbladet. Och faktiskt - jag har på samma sätt också hunnit mer eller mindre kritisera lite slumpmässigt utvalda bloggar på LunarStorm; och många har reagerat precis som en på Punkt SE gjorde: hatiskt... Hehe. Nä, men i stil med "va fan har du me de o göra, blabla, man kan ju undra vem som är det och det, blabla, JAG HATAR DIG!" fast inte med dessa ord kanske... Jag kommer säkert göra likadant minst ett par gånger igen, när var hur vet man aldrig men jag bestämmer mig härmed att skriva lite vettigare, kanske inte så intressanta alltid men vettigare, bloggar. (Vad kallas det enligt "semantisk teori", vad är det för sats? HÄRMED-satsen alltså. På tal om nåt helt annat.)


Egentligen undrar jag om de stängt av funktionen på grund av mig, antingen för folk har klagat eller också för jag nämnt Aftonbladet men inte Punkt SE... Nåväl! Hela världen handlar tydligen inte om mig och ingen har kontaktat mig för det hela heller, hur som haver så raderade jag den "kritiske bloggen", mastertj.webblogg.se, och skriver lugnare texter här istället, från och med nu.


Jag har skrivit här förr, visst, men inte så jävla intressant.
Som om detta är särskilt intressant?



...från och med NU!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0