Cogito, ergo sum, cogito cogito cogito

Ja, jag har en sak som stör mig så frenetiskt när jag tänker på det att jag lika gärna kunde låta bli att tänka på det, för jag kan ändå ingenting göra åt saken nu, ändå tänker jag på det om och om igen.

Det är bara det att jag haft chansen att få ha en egen lägenhet från januari nästa år om det inte vore för att jag inte betalde skulden hos hyresvärden när jag väl kunde. Jag hade faktiskt läge till det vid slutet av sommaren men jag tänkte: ?jag kommer aldrig få lägenhet hos dem igen, inte efter att jag blivit vräkt en gång?. Men det hade jag, deras policy är att vem som helst har rätt att söka men ska man ha rätt att hyra så ska eventuella skulder till hyresvärden vara reglerade.

BANNE DENNE VÄRLD, FÖRBANNE DEN! Att jag lyssnat så på folk, som sagt att har man en gång blivit vräkt så kan man glömma få hyra hos dem igen. Det låter rimligt, eller hur? Men så har det inte varit ? så istället för att hoppas få hyra hos någon annan istället, och haft några tiotusen på banken som en slags försäkring till andra hyresvärdar att jag kan betala min hyra ? kanske också i förskott ? så hade jag alltså ändå kunnat få hos dem jag blev vräkta av, om jag inte haft någon skuld. Även om jag fortfarande tänker ?men va fan de vet eller bryr sig väl inte om det inte var mitt fel att hyran inte blev betald på 5 månader och sålunda vräktes jag??

Men FAAAN va!! Och jag hade varit lyckligast på många herrans fucking år, om jag fått en egen lägenhet igen! Nu har jag några tiotusen på banken och funderar över om jag ska betala så mycket av min skuld som möjligt och sedan lägga undan så mycket jag kan varje månad; för skulle jag trots allt inte få hyra pga. gamla skulder samt att jag blivit vräkt, så attan vad arg jag blivit. Men istället så tänker jag nu att jag kunnat få veta hur det är bara jag betalt Helsingborgshem AB hela beloppet, så fort jag fick försäkringspengarna.

Vet ni vad; jag skyller på att jag vid tillfället då jag fick räkningen på 68 000 hemskickad så gick jag på soc, visste jag inte kunde betala ett skit och rev itu pappret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0