4 just 1 day (av "Kai Tracid"?)

Vad är det för lönt med att ha en blogg lite varstans? Webbloggen blev till en början ett bra ställe för meningslösa referat och recensioner utav "tidningsbloggar" et cetera, men nu har det fallit mer i glömska ... av mig själv!

Och alla j-a communities har blogg. Jag är medlem i rätt så många; varav de flesta jag besöker högst någon gång i månaden mest för att jag har en massa länkar bland ... länkarna... Så! Annars hänger jag mest på Lunar; my hood. Jag drömde att någon jag var hos hade 2 katter i tre små lådor, 6 sammanlagt alltså. Kattungar. Lådorna var riktigt små. Jag tycker fortfarande att det var en fruktansvärd person som gjorde det, även om jag inser att allting blott var en dröm.


Min hjärna kokar också ihop historier ibland också utanför mina drömmar. På senaste veckorna har jag betalt några tusen mer än 30 tusen, till den bostadsrättförening jag har skuld hos. Jag inser att jag kan få lägenhet igen när skulden är noll, och jag har flera olika val av placering och storlek. Har jag tur så kan jag få en etta eller tvåa på markplan, någonstans nära själva centrala eller södra Helsingborg. Men man vet aldrig - jag har fantiserat om en egen lägenhet - igen - även som en ful liten etta i hus utan hiss längst upp i huset... Men jag vet att jag kommer få valmöjligheter.


Jag har bägge fötter på jord, vad nu än det betyder, och så gör jag mig av med fötter (sparkapital på banken) bara för att jag vill ha egen lägenhet igen, säkert inte förrän om ett knappt år. Har jag tur så får jag yttermera försäkringspengar inom några få månader; och då kan jag göra det jag skulle gjort för några få månader sedan, då jag fick just det: sluta tänka att "nä jag kommer inte få lägenhet hos dem igen så jag gör annat för mina pengar än betalar hela min skuld och ändå får några tiotusen över", inte låna ut sammanlagt 40 000 till polare, börja drömma om ett nytt liv helt framför datorn skrivandes blogg, drickandes öl, spelandes i alla fall lite strategispel någon gång då och då och annars flirta runt på bland annat LunarStorm ... inte för jag fördenskull klarat låta bli att försöka fixa iaf nåt hångel också ibland.


Försöka
var ordet. Men realiteten heter "hoppas hon genom att jag är passiv och försiktig eller ha lite alkohol i kroppen, vilket är en stor risk, kommer med närmanden, förslag, eller helt enkelt kysser min mun och för in sin tunga i den". Jag både tror att många tycker jag är snygg, som jag inte tror att särskilt många tycker så. Jag tror samtidigt - när jag tror det - att det finns en del som inte tycker det, men sällan inser jag hur subjektivt utsidan är, när jag tänker att inte särskilt många tycker det. Ändå tycker jag själv om mig för det mesta och anser att jag har ett gott självförtroende och en bra självkänsla. Men egentligen har jag förmodligen mer bra självkännedom, eftersom jag förstår att jag egentligen måste fallera, åtminstone lite, i åtminstone en utav de två förstnämnda entiteterna.

Och på senaste 2 veckorna, kanske 3, har jag kunnat bli både kär och tvär på samma gång i samma brud, redan före vi träffats. Sen träffades vi, och det är jag glad för. Det är roligt att åka tåg, faktiskt, eller ibland inte lika skoj men denna gång var det skoj - åtminstone på väg dit. Snackar med folk på tåget, byter lite humor osv., och jag har bestämt mig för att både resan dit och resan hem har lärt mig att tänka mer på att ha tålamod, att tänka till lite extra före, att inte anta saker, och nåt mer kanske. Ja alltså det mesta gäller tågbiljetter och priser, inget annat, förutom att jag bör vara utvilad före jag far iväg någonstans ens över blott en dag.


Och hon är en jättego människa. Kommer bli en fin vän, jag erkänner att jag faktiskt höll på att bli kär i henne redan före - men jag inser att jag bara anser att man kan bli kär sådär hur som helst, vilket jag anser att man kan inse att man kan men ändå. Just nu är det bästa att bara taga vara på mig själv.
Och äta julmat. *mums*

Vad handlar egentligen denna, dagens, blogg om? Ingenting särskilt antar jag, precis som en vanlig, offentlig dagbok kanske - men som är sökbar på somliga sajter och jag har av någon anledning valt att publicera denna på flera olika ställen, den som trots allt vill och har något att kommentera bör göra det antingen på LunarStorm, Master_TJ kallas jag där, eller på min webblogg, dvs. http://mastertj.blogg.se/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0